Kurumsal Tarihçe Kurucu Eğitim Felsefesi Yönetim Kadrosu BUEK İş Ortaklığı Eğitim Öğretim Okul Öncesi İlkokul Ortaokul Lise Okullarımız Yeni Kampüsler Uğurlu Olmak U Mag Newsletter Uğur Sınava Hazırlık Merkezi U-Digital Uğur International U-Tigers Club Uğur’da Sanat Var U Store Duyurular ve Haberler Basın Odası İnsan Kaynakları Bize Ulaşın Tanıtım Filmi

Çocuğum Sınava Hazırlanıyor

04.04.2019, Blog

Çocuk sahibi olan her ebeveynin yaşayacağı süreçlerden biri olan sınava hazırlık, çocuklarımızda olduğu kadar ailelerde de kaygıya neden olabiliyor. Onlar için oldukça önemli ve yoğun dönemlerden biri olan sınava hazırlık sürecinde farklı davranışlar sergilediklerini, mutsuzluk, yorgunluk gibi hallerin öne çıktığını gözlemlemeniz sınav kaygısına işaret ediyor olabilir. Bu durumda sınav başarısında anne ve babanın rolü yadsınamaz. İlk adım olarak çocuğunuzun kaygı seviyesinin normal düzeyde olup olmadığını tespit ederek işe koyulabiliriz…

Çocuğunuzun sınava ilişkin olumsuz düşüncelerini tespit etmeye çalışmak doğru bir adım olacaktır. “Sınav çok zor olacak, soruları yapamayacağım, zaman yetmeyecek, sınavı kazanamazsam hayatım kararacak”  gibi olumsuz düşünceler sınav kaygısının sebeplerindendir. Başarısız olarak algılanma ve değerlendirilme kaygısı üzerine onunla konuşmanız faydalı olacaktır. Bazı kişiler kendileri hakkında algılarını, içsel duygu ve düşüncelerinden değil de başkalarının kendilerine yönelik değerlendirmelerinden oluştururlar. Bu davranışı sergileyen öğrenciler sınavda başarılı olmayı, diğer insanların gözünde iyi bir konumda olmak olarak algılayabilir ve sınavı kendini ispat çabasına dönüştürebilir. Çocuğunuzun her zaman değerli olduğunu, sınavda başarılı olsa da olmasa da onu her zaman sevdiğinizi, her zaman yanında olduğunuzu hissettirerek koşulsuz sevgi göstermeniz onun en iyi motivasyon aracı olacaktır.


Kaygı bulaşıcıdır!

Ailenin beklentisi, öğrencinin üzerinde stres yapar. Bu nedenle çocuğunuzun üzerindeki aile baskısını en aza indirgemeniz gereklidir. Çocuğunuzun akademik başarısı için ona baskı yapmak yerine, ders çalışmaya motive edecek girişimlerde bulunmak her zaman daha faydalı olacaktır. Kaygının bulaşıcı olduğunu unutmayın. Eğer aile üyeleri öğrencinin sınava başarışı ile ilgili kaygı duyuyorsa, bu kaygı öğrenciye de geçer. İlk olarak kendi kaygınızı yatıştıracak müdahaleler yapmalısınız. Bazı bireyler, olumlu durumları görmezden gelip olumsuzlukları öne çıkarma eğilimindedirler. Bu durum daha önce birçok başarısı olan öğrencinin tek bir sınavdaki başarısızlığını genele yayacağından endişe etmesi düşüncesini doğurur. Bu durumu, ona geçmişteki başarılarını hatırlatarak ve yeniden yapabileceğine inandırarak yenebilirsiniz.


Gerçekçi hedefler koyarak fark yaratın

Gerçekçi olmayan hedefler ve mükemmeliyetçi kişilik yapısı sadece sınavda değil, hayatın her alanında kişiyi kaygılandıran bir durumdur. Sınava hazırlanırken hedefi yüksek tutmak her zaman önemlidir ancak bu hedefin gerçekçi olması gerekir. Deneme sınavlarından çoğunlukla yüksek başarı elde edemeyen bir öğrenci için ilk 100 kişi arasına girme hedefi gerçekçi olmayabilir. Sınav yaklaştıkça hedef ile sonuç arasındaki fark iyice görünür olmaya başladığında, başarısızlık korkusu sınav kaygısı olarak yaşanır. Gerçekçi hedefler koyarak çocuğunuzun fark yaratmasını sağlayabilirsiniz. Çocuğunuzun sınav sonuçlarını rehber öğretmeni ile birlikte değerlendirip kendisi için en uygun hedefi belirlemelisiniz. Biz okullarımızda, her öğrencimize bireysel olarak atadığımız Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmeni U-Coach ile onların düzenli takibini yapıyoruz. Uğur Sınava Hazırlık Merkezi ile geleceğe hazırlanan öğrencilerimize kariyer planlama, kişisel gelişim gibi birçok alanda destek sunuyoruz. Unutmayın her öğrenci kendi dağının doruğuna tırmanmaya çabalamalıdır ve bu yolda alacağı destek onun için çok önemlidir.


Sosyal destek kaygının en büyük düşmanıdır. Öğrencilerin ise en büyük sosyal destek kaynağı aileleri, arkadaşları ve öğretmenleridir. Arkadaşlarıyla birlikte zaman geçirmesini, etkinliklere katılmasını engellemeyin. Bu aktiviteler yoğun çalışma içerisinde olan öğrenci için nefes alma ve kendini yenileme molaları olacaktır. Fakat kaygısı yüksek öğrenciler kendilerine bu molaları verdiklerinde o zaman diliminde kaç tane soru çözeceklerini düşünüp suçluluk hissederler, kendilerini hiçbir zaman aktivitenin içerisinde hissedemezler. Böyle bir durumda çocuğunuza bu molalara ihtiyaç olduğunu, dinlenmeden, yenilenmeden, kendini iyi hissettiren etkinliklerden vazgeçerek başarılı olmasının mümkün olmadığını anlatın.

Sonuç olarak her ne kadar çocuklarımız sınava hazırlansa da velilere de en az onlar kadar iş düşüyor. Sınavı, kazanılacak bir yarış gibi görmek yerine bir üst kademeye geçişin bir aracı gibi değerlendirmek süreci kolaylaştıracaktır.


Ebeveyn olarak nasıl bir tutum sergilemeliyim?

Sizi Arayalım
×
Sizi Arayalım