Kurumsal Tarihçe Kurucu Eğitim Felsefesi Yönetim Kadrosu BUEK İş Ortaklığı Eğitim Öğretim Okul Öncesi İlkokul Ortaokul Lise Okullarımız Yeni Kampüsler Uğurlu Olmak U Mag Newsletter Uğur Sınava Hazırlık Merkezi U-Digital Uğur International U-Tigers Club Uğur’da Sanat Var U Store Duyurular Basın Odası İnsan Kaynakları Bize Ulaşın Tanıtım Filmi

Okul Öncesi

Okul Öncesi Eğitim Programı Değerlendirmesi


Öğrencinin Değerlendirilmesi

Öğretmenler öğrencilerin her ortamdaki davranışlarını, arkadaşlarına, yetişkinlere, tanıdıkları ve yabancı kişilere olan davranış ve tutumlarını doğal ortamında fark edip süreci takip eder. Çocukların duygu ve düşüncelerini, davranışlarını, bilgiyi öğrenme süreçlerini anlamak ve sorgulamak amaçlanır. Diğer taraftan “Gelişim Gözlem Formu” ile çocukların gelişimleri kayıt altına alınır. Öğrencilerin potansiyelini en üst seviyede ortaya koyacakları tutum ve davranışlar geliştirilir.


Öğretmenler her gün bitiminde, online platformlarda yer alan “Okul Öncesinde Bir Gün” alanında çocukların günlerini kısa notlar halinde anne-babalarla paylaşır. Böylece veliler için ortak ve öğrenciye özel mesajlar yazılarak çocuklarının gelişimlerini takip etmelerini sağlayacak aktif bir ortam sağlanır.

Çocuğun bütün gelişim alanlarını kapsayan bilgi, beceri, tutum ve alışkanlıklarının genel bir biçimde özetlenmesi ise dönem sonlarında olmak üzere yılda iki defa hazırlanıp karne niteliğinde ailelerle paylaşılan “Gelişim Gözlem Formu” ile gerçekleştirilir.


Eğitim Programının Değerlendirilmesi

Bahçeşehir Üniversitesi desteğiyle hazırlanan eğitim programımız bilimsel temelli bir içerik taşır. Akademik dünyadaki son gelişmeler ışığında hazırlanan eğitim içeriklerindeki planlama ve uygulama sürecinde öğretmenlerin, yöneticilerin gözlemleri takibi son derece niteliklidir. Öğretmenlerin planlanan ve uygulanan eğitim süreçleri arasındaki tutarlılığı, ortaya çıkan yeni gereksinimlerin neler olduğunu belirlemeleri ve günlük eğitim akışında yer alan genel değerlendirme bölümüne kaydetmeleri sağlanır.


Eğitim programında öğrencilerin algılarını harekete geçirecek “Merak Uyandırma”, “Beyin Haritası” ve “Ne Öğrenmek İstiyorum?” çalışmaları ile programın içeriğine öğrenciler ve öğretmenler ekip olarak dahil olurlar. Bu aşamaların sonunda altı haftalık tema konularını “Ne Öğrendim?” çalışması ile değerlendirirler.


Öğretmenin Kendini Değerlendirmesi

Öğretmenler kendi becerilerinin, yaratıcılıklarının ve pedagojik bilgilerinin farkında olan profesyonellik ile mesleklerini ortaya koyarlar. Program ve uygulama sürecinde geliştirmek istedikleri yönlerinin farkında olup bu konuda araştırmalar ve eğitimleri takip ederek talep ederler. Uğur Okulları ailesinin her ferdi, her an kişisel gelişimine önem vererek gelişme halindedir.

Sizi Arayalım
×
Sizi Arayalım